Dr. György István

BUDAPEST X. KERÜLET BUDAPEST XIX. KERÜLET9. választókerület
2016 May. 13 15:40

Hegyvidéken adták át az ország kétszázötvenedik kormányablakát

A XII. kerület második kormányablaka a Kerületi Hivatal új épületében, a Kiss János altábornagy utcában kapott helyet, így az eddig különböző helyszíneken működő kerületi hivatalt, annak gyámügyi és hatósági osztályait és az új integrált kormányzati ügyfélszolgálatot immáron egy helyen találják meg a hegyvidéki polgárok. Az új kormányablakot dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, dr. Fónagy János, a Hegyvidék országgyűlési képviselője, Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere, valamint dr. György István, Budapest kormánymegbízottja adták át.

 

A Hegyvidék Bevásárlóközpontban található kormányablak mellett már a Kiss János altábornagy utcában is több mint 1100 ügyben járhatnak el a kerületi és környékbeli lakosok az újonnan nyílt integrált kormányzati ügyfélszolgálatban. Az ünnepélyes megnyitón dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár kifejtette; a Kormánynak 2010-ben meghatározott célja volt, hogy a közigazgatás iránti eltűnőben lévő állampolgári bizalmat megpróbálja visszaszerezni. Az erre való törekvés jegyében jött létre a Kormányablak Program, melynek keretében ma Hegyvidéken a kétszázötvenedik integrált kormányzati ügyfélszolgálatot adjuk át.  Az államtitkár arra is kitért; a kormányablak lelke az ügyintézési kultúra és az informatika. Az előbbivel kapcsolatban ma már egyre több az elégedett ügyfél, a területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság pedig folyamatosan azon dolgozik, hogy mind az informatikai rendszer, mind az egy helyen történő ügyintézés egyre jobban működjön.

 

„A kormányablakok legfontosabb feladata, hogy az ügyfelekkel való találkozási pontokon esztétikus körülmények között minél hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést tudjanak biztosítani. Utóbbi természetesen fontosabb, de azért megelégedésünkre szolgál, hogy a Kormányzat jelentős forrásokat fordított a kormányablakok kialakítására.” – mondta dr. György István, aki arra is emlékeztetett, hogy míg 2014 nyarán csak 146 különböző ügytípust lehetett elintézni a kormányablakokban, mára a Kormány ezt a számot mintegy 1136-ra bővítette. „Kollégáimmal az „egy panasz is sok” elve alapján dolgozunk, azonban elmondhatjuk, hogy a fővárosban a panaszok száma az ügyfelek kimagaslóan magas számához képest elenyésző.” – tette hozzá a kormánymegbízott.

 

„Az állampolgárokat nem az érdekli, ki a fenntartó, hanem hogy megfelelően intézik-e az ügyeiket” – mondta Pokorni Zoltán polgármester, utalva arra, hogy öt évvel ezelőtt a kormányhivatalok vették át az önkormányzatoktól a hatósági ügyek nagy részének intézését. Hozzátette: úgy látja, hogy a fővárosi kormányhivatal XII. kerületi hivatala a kezdetek óta magas szakmai színvonalon működik az önkormányzat korábbi aljegyzője, dr. Szabó Zsófia vezetésével.

 

Dr. Fónagy János országgyűlési képviselő elmondta, a szolgáltató állam azon a területen nyúl bele az emberek életébe, ahol a mindennapok rutinját és az együttélés szabályait megkönnyítheti, leegyszerűsítheti. Kevés olyan terület van, ahol ez a szándék jobban tetten érhető, mint a hivatali ügyintézés. Hozzátette: „A kormányablakok bevezetésének három célja volt; egyszerűség, gyorsaság és emberközpontúság. Azt szeretnénk, ha az ügyintézés kultúrája az ország minden szegletében megújulna, és szemmel láthatóan jól haladunk ezen az úton.” Az országgyűlési képviselő azt is megemlítette, hogy a Kormány csak tavaly több mint 110 törvény módosítására tett javaslatot az állami bürokrácia jelentős csökkentése érdekében azért, hogy az állampolgárok élete egyszerűbbé váljon, és a kormánytisztviselők munkája áttekinthetőbb és gyorsabb legyen.

 

Az új kormányablak megnyitását megelőzően a Széll Kálmán téren működött az okmányiroda; a költözésre azért volt szükség, mert a hegyvidéki polgárok mellett a II. kerületből és a Zsámbéki medence térségéből is sokan keresték fel az alig 200 négyzetméteres ügyfélteret, ami gyakran okozott zsúfoltságot. Az új helyszínen, a XII. kerület központjánál több mint 500 négyzetméteres, a korábbinál lényegesen kényelmesebb ügyfélszolgálat várja a Hegyvidéken élőket.

Dr. György István

BUDAPEST X. KERÜLET, BUDAPEST XIX. KERÜLET
  • istvan.gyorgy@fidesz.hu
  • Kőbánya: 1/260-2714
    Kispest: 20/242-7079
  • Halom u.
    szerda-csütörtök: 14.00-17.00

    Ady Endre út
    hétfő-péntek: 10.00-18.00
  • 1105 BUDAPEST X. KERÜLET,
    BUDAPEST XIX. KERÜLET
  • BUDAPEST X. KERÜLET
    1105 Budapest, Halom utca 37/b

    BUDAPEST XIX. KERÜLET
    1196 Budapest, Ady Endre út 91.
eseménynaptár